Výživa a suplementace těhotných a kojících

Správná výživa těhotných a kojících žen je opět – nesmírně důležitá. Jak pro matku, tak i pro plod a později pro novorozence. Pokud jde o matku, neměla by během celého těhotenství zvýšit svoji hmotnost o víc jak 12 kilogramů, což se málokteré těhotné ženě podaří, ale při dodržování individuálního jídelního plánu to je možné. Těhotná žena potřebuje ve zvýšené míře doplňovat některé důležité prvky, aby nepoškozovala svoje zdraví a zmírnila zátěž, kterou pro matku těhotenství znamená.

Pokud jde o plod, musí matka dbát také na dostatek určitých důležitých prvků ve své stravě, aby zajistila svému budoucímu dítěti dobrý a správný prenatální i postnatální vývoj. Je mnoho potravin a nápojů, které matka v těhotenství a dokonce již před početím kvůli plodu nesmí pozřít vůbec, a jak jsem již řekl, je mnoho prvků, které naopak musí pravidelně pro svůj plod do svého těla dodávat. A je důležité začít i s těmito opatřeními také nejlépe již před početím.

Uvedu třeba jen jeden konkrétní příklad. Ženy, které mají před těhotenstvím a během něj nedostatek kyseliny listové, často rodí děti s rozštěpem horního patra a horního rtu…

Podobná, ale přece jen trošku jiná situace ve výživě a suplementaci nastane po porodu v období kojení, což je pro matku i dítě opět nesmírně důležité.

Velmi mě potěší zájem budoucích i současných maminek o své zdraví a zdraví svého budoucího dítěte a moc rád vám poradím a pomůžu, aby těhotenství, porod i kojení proběhlo bezproblémově.